JaKreiram
12.03.2015 Tina Uglješić Do 15 min. Međujelo Jednostavno

Hranjiv doručak sa chia sjemenkama

Jednom kad započnete dan ovom superhranom, više nećete htjeti preskakati doručak.

Priča

Naći kvalitetan doručak koji pruža energiju, a ujedno je bogat hranjivim tvarima i iznimno ukusan te jednostavan i brz za pripremu, za mnoge predstavlja muku. Stoga, svaki put kada smislim takav recept, vrlo rado ga podijelim s ostatkom svijeta.

Okosnica ovog recepta su chia sjemenke. Više je razloga zbog kojih volim ove sićušne sjemenke neutralnog okusa, a glavni je taj što su izvrsne za cjelokupno zdravlje te povećavaju fizičku izdržljivost tijela i pružaju dugotrajan osjećaj sitosti jer sporo otpuštaju energiju. Zbog toga su idealne kao doručak, ali su odlične i za sportaše, posebice trkače. Ne sadrže gluten.

Chia sjemenke sadrže visok udio omega-3 masnih kiselina, ali ih nije potrebno usitnjavati kao, npr. lan. Izvrstan su izvor biljnih proteina pa su stoga posebno zanimljive vegetarijancima. Od vitamina sadrže A, B, D i E, a minerala kalcij, fosfor, mangan, željezo, cink. Pospješuju probavu te pomažu kod apsorpcije masti pa su odlične za mršavljenje. Zahvaljujući aminokiselini triptofan pospješuju san, pomažu regulaciji apetita i podižu raspoloženje.

Potopljene u tekućinu na 10-ak minuta višestruko povećaju volumen te poprime želatinastu teksturu. Često ih koristim i za izradu pudinga te kao dodatak smoothie napitcima. Molim vas, koristite ih u sirovom obliku jer termičkom obradom gube svoja blagotvorna svojstva. Dnevna preporučena doza za odrasle je tri čajne žličice, a za djecu jedna čajna žličica.

Ne brinite, chia sjemenke nije teško nabaviti, dapače, u ponudi ih imaju svi veći trgovački lanci, najčešće na odjelu zdrave hrane.

Za ovaj recept preporučujem da sami izradite bademovo mlijeko, ali ako baš nikako niste u mogućnosti, možete koristiti kupovno. Mlijeko od badema u kućnoj izradi jeftinije je i zdravije od kupovnog jer ga radite od sirovih, prethodno namočenih badema koji sadrže mnoštvo enzima i u njega sigurno nećete dodati šećer.

Galerija

Sastojci za dvije osobe

Za hranjiv doručak sa chia sjemenkama
  • 2 žlice chia sjemenki
  • 100 ml bademovog mlijeka (ili drugog orašastog mlijeka po želji) + eventualno cimeta po želji
  • Pola čajne žličice ekstrakta vanilije
  • 1 čajna žličica meda
  • 1 čajna žličica sjemenki suncokreta
  • 1 čajna žličica sjemenki konoplje
  • 1 banana
  • 1 čajna žličica kokosovog brašna (opcionalno, za one koji ne vole kokos)
  • Malo sušenih klica heljde (opcionalno)
  • Malo sušenih jagoda ili malina (opcionalno)

Način pripreme

Hranjivog doručka sa chia sjemenkama
  1. Chia sjemenke pomiješajte sa 100 ml bademovog mlijeka, cimetom i ekstraktom vanilije te odložite na stranu na 10-ak minuta da nabubri dok pripremate ostatak recepta. Povremeno promiješajte. Ako želite uštedjeti vrijeme za pripremu doručka ujutro, ovaj korak možete napraviti noć prije te odložiti u hladnjak. Korake od točke 2. ostavite za ujutro.
  2. Ako vam se smjesa nakon stajanja učini pregusta, slobodno dodajte još malo bademovog mlijeka (do 50 ml).
  3. Umiješajte med.
  4. Po vrhu posipajte kokosovo brašno, sjemenke suncokreta i sjemenke konoplje. Ako imate i ako želite, dodajte i malo sušenih klica heljde te sušenih jagoda ili malina.
  5. Neposredno prije konzumiranja, vilicom nagnječite i umiješajte bananu.
Preuzmi recept
Autor

Tina Uglješić

Njen odnos prema hrani promijenio se kada je sasvim slučajno jednog ljeta u knjižnici posudila knjigu o pripremi sirove hrane. Kako bi svoje znanje, metode i iskustvo podijelila s drugima, otvorila je blog Zelenarium na kojem možete pronaći recepte sa sirovim sladoledom, špagetima, čipsom, tortama i sl. Idealne teme i recepti za sve one koji vode zdrav način života, vole lagane i pročišćene obroke, ali istovremeno ukusne i obogaćene vitaminima!

Povezani članci