JaKreiram
07.05.2015 Sanja Mijac Do 60 min. Glavno jelo Jednostavno

Povrtni tart koji puca od željeza

U proljeće u svojim vrtovima možete ubrati najsvježiji špinat. Osim što je prepun vitamina, Sanja Štrbac ga obožava jer se od njega može pripremiti i izvrstan tart.

Priča

Došlo je proljeće, polako se sve probudilo pa tako i naši vrtovi s povrćem. Jedna od mojih omiljenih proljetnih namirnica je Popajevo povrće - špinat. Obožavam špinat i imam tu sreću da ga mogu jesti i zimi zbog plastenika koje posjeduju moji svekar i svekrva.

Kod nas ga u obitelji zapravo svi vole. Kada već dovoljno naraste i kada ga ima za branje, jedemo ga barem jednom do dva puta tjedno. Ja sam ga doista isprobala u raznim varijantama - od klasičnog sosa, pizze, pite, domaće tjestenine, raznih umaka, kao salatu uz sva druga jela, zelenih pogačica i flambiranog tarta pa do današnjeg povrtnog i zdravog tarta.

Mineralne tvari iz špinata djeluju povoljno na naš organizam. U špinatu ima magnezija koji je neophodan za rad mišića i srca te kalija koji pospješuje izlučivanje vode i time olakšava rad bubrega i srca, snižava krvni tlak, potiče rad gušterače i probave te čisti organizam. Špinat također sadrži dobru kombinaciju vitamina B skupine koji jačaju živce i zaslužni su za lijepu kosu, kožu i nokte. Vitamin C jača imunitet organizma, dok je ß-karoten važan antioksidans.

Svi znamo kako je špinat veoma bogat željezom, a u to sam se i sama uvjerila jedne godine pri vađenju krvi. Krenula je sezona špinata, imali smo ga puno i taj tjedan sam ga stvarno jela skoro svaki dan. Morala sam vaditi krv i moja je krvna slika pokazala višak željeza u organizmu. Skoro pa nemoguće, zar ne? Obično svi patimo od manjka. Doktor se malo začudio, ali sam mu objasnila kako sam samo jela jako puno špinata.

Dobro je znati i da špinat treba konzumirati s namirnicama koje su bogate vitaminom C. Dakle, uz jelo od špinata uključite limunov sok ili peršin. Rajčica i krumpir također poboljšavaju iskoristivost željeza u organizmu.

Najvažnije je zapravo, da namirnice bogate željezom ne konzumirate uz one bogate kalcijem, jer on smanjuje apsorpciju željeza pa neće biti učinka unatoč pojačanoj konzumaciji.

Uživajte u ovom proljetnom, zdravom i pristupačnom receptu.

Dobar tek!

Galerija

Sastojci za četiri osobe

Za povrtni tart
  • 500 g krumpira
  • 200 g špinata
  • 500 g svježeg sira po želji
  • 2 cijela jaja
  • Tvrdi sir za ribanje
  • Mješavina začina po želji
  • Sol
  • Papar
  • Origano

Način pripreme

Priprema povrtnog tarta
  1. Pećnicu uključite na 200 stupnjeva i ostavite da se grije.
  2. Dno kalupa obložite papirom za pečenje, a stranice namastite (ovaj tart možete peći i u tepsiji ili u nekom drugom okruglom kalupu).
  3. Krumpir operite, ogulite i naribajte na ploške poput krastavaca kada radite salatu (krumpir možete i naribati na krupno, kao kada ribate sir za pizzu). Začinite ga začinima po želji. Krumpir poslažite po dnu i od njega izradite stranice koje će držati nadjev. Možda će vas krumpir malo zezati na stranicama, ali ga samo dobro podbočite s ostalim krumpirima.
  4. Krumpir stavite u zagrijanu pećnicu na 15 do 20 minuta dok se ne zapeče.
  5. Dok se krumpir peče, vi operite špinat i skuhajte ga u kipućoj slanoj vodi.
  6. Špinat ocijedite pa ga pomiješajte sa svježim sirom, jajima, soli, paprom i origanom.
  7. Pečene krumpire izvadite iz pećnice i prelijte nadjevom. Ne brinite ako su neki krumpiri pali, nadjev će ih uzdići jer je čvrst, vi ih samo malo prstima ispravite. Preko nadjeva naribajte tvrdi sir i stavite ponovno peći 30 do 40 minuta.
  8. Ovom receptu možete dodati i drugo povrće u nadjev, poput kukuruza i tikvica ili suhomesnate proizvode ako volite takve okuse.
Preuzmi recept
Autor

Sanja Mijac

Sanja Mijac autorica je bloga Domaćica te kaže da u svojim ranim dvadesetima nije znala ni ispeći kruh. Malo pomalo, uz mamine savjete i sama je savladala i najzahtjevnije recepte, a domaća tradicionalna kuhinja jedna joj je od najdražih. Potražite inspiraciju u njenim receptima koji prizivaju starija vremena.

Povezani članci