JaKreiram
18.01.2016 Tina Uglješić Do 30 min. Glavno jelo Jednostavno

Sirovi rižoto od cvjetače i šampinjona

Ako želite smanjiti unos ugljikohidrata i povećati unos svježih namirnica, isprobajte Tinin rižoto bez riže! Zdrav, ukusan i zasitan, postat će vaše novo hit jelo.

Priča

Zamijeniti kuhani ili pečeni ručak sirovim jednostavnije je nego što većina misli.
Jedan od zimskih obroka koje sam u stanju jesti svaki dan u nebrojeno mnogo varijacija je definitivno "rižoto od cvjetače". Možete ga spremati s curryjem, tartufima, sušenom rajčicom, brokulom, graškom, klicama ili umakom od indijskih oraščića. S vama sam odlučila podijeliti najjednostavniji i našem podneblju najbliži - rižoto sa šampinjonima. Naravno, bez riže!

Svatko tko je tijekom zime pokušao pretežno ili u potpunosti jesti sirovu hranu, znat će koliki je to izazov. Svježih namirnica je manje, a tijelo zbog hladnoće traži nešto toplo i utješno. Postoji niz trikova zahvaljujući kojima ćete si priskrbiti taj toliko željeni osjećaj topline, ali glavni obrok je ipak onaj koji mora zadovoljiti u potpunosti.

Upravo zato sam odabrala ovaj rižoto koji i nije rižoto, a koji ustvari nije ni kuhan. Zašto? Jer će sve vaše namirnice ostati svježe i u svom izvornom obliku te će ispuniti svoju osnovnu misiju - nahraniti vas toliko potrebnim nutrijentima. Usput će to biti i vrlo ukusan i zasitan obrok, što svakako možemo nazvati bonusom. Cvjetača je namirnica koja je dostupna cijelu zimu, pa je i to razlog mom odabiru.

U usporedbi s rižom, cvjetača sadrži znatno manje ugljikohidrata (na 100 g, cvjetača sadrži svega 2,5 g ugljikohidrata, dok riža sadrži 79 g). Odličan je izvor vitamina C i K te djeluje protuupalno. Sadrži fitonutrijente te pomaže u detoksikaciji, a poznato je da uz brokulu, prokulicu i kelj, spada u skupinu povrća koje sprječava rak i djeluje anti-estrogeno.

Odabrala sam smeđe šampinjone jer su intenzivnijeg okusa od običnih bijelih. Bogati su vlaknima i imaju velik udio vode, dok sastav i udio B vitamina pomažu metabolizmu i živčanom sustavu. Bez obzira na to što sigurno nikada niste čuli za rižoto od cvjetače, a kamoli ga probali, ono bi zbog svog okusa moglo postati i vaše novo hit jelo.

Galerija

Sastojci za četiri osobe

Za rižoto
  • 1 veća cvjetača
  • 250 g smeđih šampinjona (portobello)
  • 1 vezica mladog luka (6-7 kom)
  • 3 žlice maslinovog ulja
  • 1/2 žličice češnjaka u prahu
  • Papar
  • Sol
  • Maslinovo ulje sa chilli papričicama
Prilog
  • Salata po izboru
Potrebni uređaji
  • Multipraktik i štednjak (ili dehidrator)

Način pripreme

Priprema rižota
  1. Cvjetove cvjetače odvojite od sredine i listova. Sredinu i listove ne koristimo za ovaj recept. Cvjetove usitnite u multipraktiku s nožem na programu za pulsiranje. Bit će dovoljno pulsirati 15-20 puta. Bitno je da ih ne usitnite previše kako se ne bi pretvorili u kašu, ali ni premalo kako ne bi ostali prekrupni komadi.
  2. Mladi luk nasjeckajte na tanke kolutove pa dodajte usitnjenoj cvjetači. Smeđe šampinjone nasjeckajte na sitne kockice pa dodajte usitnjenoj cvjetači i mladom luku.
  3. U sve to dodajte maslinovo ulje, češnjak u prahu te svježe mljeveni crni papar i sol po želji. Sve zajedno dobro promiješajte.
  4. Ovako zamiješani rižoto možete završiti na dva načina. Oba su prihvatljiva jer ne zagrijavaju sastojke iznad 45°C.

    PRVI NAČIN: Zdjelu s rižotom prebacite u dehidrator na 2 sata na 45°C.

    DRUGI NAČIN: Rižoto prebacite u tavu te ga na štednjaku na najmanjoj vatri, uz stalno miješanje, lagano zagrijte, kako bi sastojci omekšali i pustili aromu.
  5. Servirajte kao glavno jelo uz neku jednostavnu salatu poput zelene salate ili svježeg kupusa.
Preuzmi recept
Autor

Tina Uglješić

Njen odnos prema hrani promijenio se kada je sasvim slučajno jednog ljeta u knjižnici posudila knjigu o pripremi sirove hrane. Kako bi svoje znanje, metode i iskustvo podijelila s drugima, otvorila je blog Zelenarium na kojem možete pronaći recepte sa sirovim sladoledom, špagetima, čipsom, tortama i sl. Idealne teme i recepti za sve one koji vode zdrav način života, vole lagane i pročišćene obroke, ali istovremeno ukusne i obogaćene vitaminima!

Povezani članci